RAMOWY PLAN DNIA W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH
Ramowy plan dnia oddziału przedszkolnego dzieci 6 letnich
Godziny |
Czynności |
Uwagi |
7.00 – 8.00 |
- schodzenie się dzieci, - swobodne zabawy; |
Zajęcia opiekuńcze |
8.00 – 8.45 |
- gry i zabawy stolikowe, - zabawy konstrukcyjne, tematyczne i badawcze, - oglądanie książek lub czasopism dziecięcych, - przygotowanie pomocy do zajęć, - zajęcia i rozmowy indywidualne (praca nauczyciela |
Podstawa programowa |
8.45 – 9.00 |
- gimnastyka poranna; |
Podstawa programowa |
9.00 – 9.30 |
- czynności samoobsługowe i higieniczne przed śniadaniem ŚNIADANIE |
Podstawa programowa |
9.30 – 11.45 |
- dwa zajęcia dydaktyczno - wychowawcze z całą grupą będące realizacją wybranego programu wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem 10 minutowych przerw między jednostkami metodycznymi, - pobyt na świeżym powietrzu - zabawy i gry ruchowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze; |
Podstawa programowa |
11.45 -12.20 |
- czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem OBIAD |
Podstawa programowa |
12.20 – 14.30 |
- zajęcia relaksacyjno-wyciszające; słuchanie muzyki lub czytanych bajek, - gry i zabawy organizowane przez nauczyciela, - zabawy grupowe i indywidualne, - pobyt na świeżym powietrzu; |
Podstawa programowa do 13.00/zajęcia opiekuńcze |
14.30 – 15.00 |
- czynności samoobsługowe i higieniczne przed podwieczorkiem PODWIECZOREK |
Zajęcia opiekuńcze |
15.00 - 17.00 |
- zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w konkursach - gry i zabawy w/g potrzeb i zainteresowań dzieci, - zabawy swobodne grupowe i indywidualne; |
Zajęcia opiekuńcze |
Ramowy plan dnia oddziału przedszkolnego dzieci 4-5 latnich.
7.00 -8.00 Zajęcia ponad podstawę programową |
7.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne (konstrukcyjne, manipulacyjne, dydaktyczne) |
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00 -9.00 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Zabawy ruchowe. Czynności porządkowe, sanitarno- higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
9.00- 9.30 |
Śniadanie. |
|
9.30 -10.30 |
Zajęcia dydaktyczne wg planu obejmujące wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka. Zabawy ruchowe i swobodna działalność dziecka. |
|
10.30 -11.45 |
Pobyt dzieci na powietrzu: spacery, zabawy, korzystanie z placu zabaw. Przy niekorzystnej pogodzie zabawy ruchowe na sali gimnastycznej. |
|
11.45- 12.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności sanitarno-higieniczne. |
|
12.00 -12.30 |
Obiad. |
|
12.30-13.00 |
Czynności sanitarno-higieniczne po obiedzie. Słuchanie tekstu literackiego czytanego przez nauczyciela. | |
13.00 – 16.00 ZAJĘCIA PONAD PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ |
13.00-14nego.00 |
Odpoczynek poobiedni. Słuchanie muzyki relaksacyjnej oraz bajek. |
|
14.00-14.30 |
Czynności sanitarno-higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Zabawa ruchowa. |
14.30-15.00 |
Podwieczorek |
|
15.00-16.00 |
Ćwiczenia indywidualne. Gry i zabawy dowolne lub tematyczne. |
|
16.00-17.00 |
Rozchodzenie się dzieci do domu. Zabawy dowolne. |