-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupy przedszkolne 0c i 0a w roku szkolnym 2024/2025 będą realizowały innowację pedagogiczną, promującą czytelnictwo.
„Bajki z koszyka – rozczytajmy maluchy” ma na celu:
- Modelowanie pasji czytelniczych
- Wsparcie i budzenie całościowego i uporządkowanego rozwoju
- Pobudzenie procesu edukacji językowej
- Odzwierciedlenie poprawnego kontaktu z książką przy pomocy wzorca osób dorosłych.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W bieżącym roku szkolnym grupa 0a będzie realizowała innowacje pedagogiczna opartą na projekcie edukacyjnym "Kreatywna Matematyka".
Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspiera rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomaga w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.
Innowacja promuje pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Innowacja łączy edukację matematyczną z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawia, że nauka staje się przyjemnością.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W bieżącym roku szkolnym w klasach II i III zostanie wprowadzona innowacja pedagogiczna z języka angielskiego "Reading is magic".
Nauczyciel wprowadza uczniów w świat książek i bajek Disneya w języku angielskim. Podczas zajęć czytane będę książeczki z serii Pearson English Kids Readers. W książkach tych występują ci sami bohaterowie, których uczniowie znają z bajek Disneya i podręczników New English Adventure, dzięki czemu nauka języka angielskiego jest dla uczniów interesująca i angażująca.
W roku szkolnym 2023/2024 klasa II d podczas zajęć rozwijających kreatywność realizuje INNOWACJĘ PEDAGOGICZNĄ organizacyjno-metodyczną na podstawie scenariuszy autorstwa Pani Bogusławy Rajskiej z Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości z siedzibą w Warszawie.
Temat innowacji: Edukacja finansowa oraz bezpieczeństwa dla uczniów klas II szkoły podstawowej.
Niniejsza innowacja ma na celu doskonalenie procesów poznawczych, kształtowania prawidłowych nawyków oraz postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. Wprowadzane będą pojęcia związane z edukacją finansową oraz z zakresu bezpieczeństwa. Posiadane przez uczniów umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy doskonalone będą podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów życia codziennego w trakcie zabaw i gier dydaktycznych.
Wprowadzenia innowacji w nauczaniu wczesnoszkolnym będzie uzupełnieniem i wzbogaceniem realizacji programu nauczania o umiejętności uczniów w:
Podsumowanie innowacji pedagogicznej "Mazowsze w obiektywie".
Innowacja pedagogiczna Mazowsze w obiektywie realizowana była w klasie VIc w ramach zajęć tematycznych, spektakli, wycieczek, wyjść. Głównym celem innowacji było wzbogacenie wiedzy uczniów na temat edukacji patriotycznej, poznanie tradycji oraz ważnych wydarzeń z historii Mazowsza, rozwijanie kompetencji kluczowych oraz zainteresowanie „małą ojczyzną”. W czasie realizacji innowacji uczniowie obejrzeli spektakl Fantazja polska - polskie tańce narodowe - w sali widowiskowej zespołu "Mazowsze" w Otrębusach. Wyjazd odbył się z programu "Kulturalna szkoła na Mazowszu". Kolejnym etapem innowacji była lekcja muzealna Muzealne przeboje w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wyjście na lokalny cmentarz i spacer po Dębem Wielkim miało na celu zapoznanie uczniów z historią lokalną i upamiętnienie poległych w latach okupacji i powstań narodowych. W czasie zajęć dydaktycznych uczniowie zapoznali się z historią Czerska i największych miast na Mazowszu. Podejmowane zadania były doskonałą okazją do integracji, wspólnej zabawy w gronie rówieśników oraz do promowania szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.