Klasa 6a w roku szkolnym 2020/2021 wzięła udział w Międzynarodowym Projekcje Edukacyjnym – „Emocja” prowadzonym przez wychowawcę. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Projekt obejmował pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach. 5 razy w roku ruszaliśmy do krain wartości i emocji. Za każdym razem skupialiśmy się, na nauczaniu jednej wartości i mieliśmy do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadania, np. czytaliśmy bajki i opowiadania oraz omawialiśmy konkretne cechy i zachowania; były gry, rozmowy, prace plastyczne itp. Dobór odpowiednich metod pracy miał na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Ustalony został następujący terminarz omawianych wartości:
I MODUŁ- od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”- DZIEŃ KROPKI
II MODUŁ- od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAŹNIA”
III MODUŁ- od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW”
IV MODUŁ- od 01.03.2021r. – do 19.04.2021r. – „RÓWNOŚĆ” DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETY
V MODUŁ- od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r.- „OSWAJANIE STRACHU”
Głównym założeniem projektu było pokazanie uczniom, że emocje i ich wyrażanie, nauka języka emocji jest bardzo ważne, gdyż nie tylko pozwala nam zrozumieć samych siebie lecz również drugą osobę.
Cele ogólne projektu:
• Kształtowanie postaw społecznych u uczniów wobec drugiego człowieka
• Rozbudzanie wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci na zrozumienie drugiej osoby.
• Wychowanie do wartości takich jak wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
Cele szczegółowe:
• Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
• Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja” oraz akcji dodatkowych takich jak Kartki z Iskierkami Emocji oraz Przygoda Kolorowej Skarpety.
• Rozwijanie kompetencji posługiwania się językiem emocji.
• Kształtowanie postaw empatii wobec innych ludzi.
• Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
• Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
• Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do drugiej osoby.
• Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
Ewaluacja projektu
• Prezentacja wytworów uczniów na grupie projektowej facebook